سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 5
کل بازدید : 89924
کل یادداشتها ها : 162
خبر مایه


< 1 2

جزایر ناز

شاید در فکر سفر به جزیره قشم باشید.اگر این چنین است پیشنهاد میدهیم از جزایر ناز دیدن کنید و از زیبایی های این جزیره شکفت انگیز لذت ببرید.در این جزایر ، کسی سکونت ندارد و تنها ماهیگیران محلی ، چندین سایه بان برای محل استراحت خود در این جزایر ایجاد کرده اند. همچنین لازم به ذکر است که این منطقه ، جزو مناطق مورد علاقه گردشگران تور قشم نیز محسوب می شود.ما در این مطلب قصد داریم به معرفی جزایر ناز بپردازیم و شما را برای سفری مهیج به این جزیره زیبا آماده کنیم.در ادامه با ما باشید.


جزایر ناز کجاست ؟

جزایر ناز در فاصله ی 22 کیلومتری شهر قشم و 1 کیلومتری از ساحل شرقی جزیره واقع شده است. وسعت این جزایر در کل، حدود 3 هکتار و فاقد ساحل شنی هستند و همچنین دیواره‌هاى صخره‌اى به ارتفاع پنج تا ده متر ، اطراف آن را فرا گرفته است. روى این جزیره کاملاً مسطح است.

درباره جزایر نازبدانیم

در زمان جزر براى مدت کوتاهى، باریکه‌اى از خشکى ، جزیره ناز را به ساحل قشم وصل مى‌کند. در این جزایر ، کسی سکونت ندارد و تنها ماهیگیران محلی ، چندین سایه بان برای محل استراحت خود در این جزایر ایجاد کرده اند. همچنین لازم به ذکر است که این منطقه ، جزو مناطق مورد علاقه گردشگران تور قشم نیز محسوب می شود.

جزایر ناز ، تا حدود 50 سال قبل، جنبه ی مسکونی داشته و بیشتر به عنوان انبار ذخیره ی ماهیگیران کاربرد داشته است. اما به تدریج، این جنبه ی کاربری، کمتر شده و هم اکنون، فقط به عنوان محلی برای صیادی استفاده می شود.

چه ساعتی برای بازدید از جزایر ناز مناسب است؟

درباره ی ساعات مجاز بازدید از جزایر ناز، باید بگوییم که به دلیل پدیده ی جزر و مد، فقط بین4 تا 6 ساعت در روز، امکان بازدید از این جزایر برای گردشگران تور قشم وجود دارد.

در صورت پایین آمدن آب دریا، می توان با پای پیاده، و حتی اتومبیل شخصی خود، وارد این جزایر شد. وقتی در کنار صخره های جزایر ناز، قدم می زنید، می توانید از آنجا، جزیره ی لارک و جزیره ی هرمز را نظاره کنید و از تماشای غروب زیبا و دل انگیز جزیره فارس نیز لذت ببرید.

تصویری از پائین آمدن آب در جزایر ناز

بهترین زمان رفتن به جزایر ناز ، کمی قبل از غروب است که بتوانید خود شاهد این جزیره زیبا و غروب دل انگیز آن و همچنین شاهد زیر آب رفتن نیمی از جزیره ناز و راه شنی بین جزیره ناز و ساحل قشم، به دلیل مد درهنگام غروب باشید.

نکته قابل توجه در ارتباط با این منطقه این است که به دلیل شنی بودن و صاف بودن آن ، خودروهای دو دیفرانسیل آرتیست بازی درمی‌آورند و Drift‌ (لیز خوردن خودرو بر روی سطح صاف) می‌کنند که برای افرادی که در منطقه هستند بسیار می‌تواند خطرناک باشد.

غواصی در جزایر ناز

غواصی فن شناوری در زیر آب، با یا بدون وسایل تنفس مصنوعی اسکوبا است. غواصی علاوه بر اینکه کاربردهای صنعتی، پژوهشی، و نظامی دارد، برای ورزش و تفریح هم انجام می‌گیرد.

تصویری از غواصی در جزایر ناز قشم

امروزه ورزش غواصی و غواصی تفریحی به صورتی همگانی درآمده و به شکل گسترده‌ای در بسیاری از کشورهای جهان فعالیتی مفید، مفرح، لذت‌بخش و نیز منبع درآمد در صنعت اکوتوریسم شده‌است. در ایران هم دو جزیره قشم و جزیره کیش، از مهم‌ترین سایت‌های این ورزش هستند.

سواحل جزایر ناز، یکی از منحصر به فردترین و بکرترین نقاط غواصی در خلیج فارس به شمار می رود. وجود صدف ها و مرجان های زیبا و رنگارنگ در طرح های مختلف، این منطقه را به یکی از جذاب ترین مناطق برای گردشگران تور قشم مبدل نموده است.

علت بازدید از جزایر ناز

برطبق توصیفات گردشگرانی که از جزایر ناز بازدید داشته اند؛ می توان گفت، آرامش و زیبایی که جزایر ناز دارند، از یک سو و وجود صدفها و مرجانهایی که در طرح ها و رنگ های مختلف و متنوع در اطراف این جزایر دیده می شوند، نیز از سوی دیگر، بر زیبایی این سایت منحصر بفرد گردشگری در قشم افزوده است.

نمایی زیبا از جزیایر ناز
جزایر ناز معروف به دوکرده

بومیان قشم، این جزایر را دوکرده نیز می نامند. دو کرده، یعنی جایی که نیمی از روز، درون آب قرار دارد و نیمی از روز نیز، به خشکی متصل است.همان طور که عنوان شد، در زمان جزر و با پس‌روى کامل آب دریا، براى مدت کوتاهى، باریکه‌اى از خشکى ، جزیره ناز را به ساحل قشم وصل مى‌کند.

تصویری از جزایر ناز

هرچند زمان این اتفاق کوتاه است، اما در همین مدت مسافران تور قشم با ورود به جزایر ناز می توانند از بلندای آن، تنگه هرمز، جزیره لارک و همه زیبایی های عالم خلقت را از دل پهنه آبی خلیج فارس نظاره و خدا را از بابت همه نعمت هایش ستایش کنند.

این جزایر، از روستای زیبای ریگو و صخره ی لاک پشت ها در شرق جزیره ی قشم، تا اسکله ی صیادی شهر سوزا در غرب، ادامه دارد و دارای دیواره های صخره ای بلند با ارتفاع بین 5 تا 10 متر است.

چگونه به جزایر ناز برویم؟

جزیره ناز در نزدیکی جزیره قشم قرار دارد. زمانیکه آب دریا پایین است به راحتی از جزیره قشم می‌توان با پای پیاده به جزیره ناز رفت و برگشت

آدرس جزایر ناز

جزایر ناز در فاصله ی 22 کیلومتری شهر قشم و 1 کیلومتری از ساحل شرقی جزیره واقع شده است

منبع
eghamat24

badsagroup


  

چالیدره

کمی که از شهر پرهیاهوی مشهد دور می شویم ، در هوای پاکیزه شهر طرقبه به مکانی دنج و آرام می رسیم که زیبایی و خلاقیت در آن معنایی تازه به خود می گیرد و اهل ذوق از زیبایی آن به وجد می آیند. مجموعه تفریحی و توریستی و گردشگری چالیدره ( منطقه نمونه گردشگری) در 17 کیلومتری شهر مشهد و در منطقه ای کوهستانی واقع شده است.بیشتر دیدنی های این مجموعه شگفتی هایی است که طبیعت در طی سالیان متمادی به وجود آورده است و با دست بشر تغیراتی در آن ها ایجاد شده است.


امکانات چالیدره مشهد

تله سیژ، بانجی جامپینگ، برج گردان، ترن کوهستان، اسکله تفریحی، کشتی تفریحی، دکتر ماهی، عکاسخانه سنتی و ... از جمله مکان هایی است که گردشگران در این مجموعه از آنها لذت می برند.در ادامه به توضیح این امکانات می پردازیم :

تله سیژ

تله سیژ نوعی از تله کابین است که به‌جای کابین و اطاقک محصور از یک‌سری صندلی‌های چهار نفره که دارای ایمنی بسیار بالایی است و توسط اهرم های محکم نفرات را مهار و نگهداری می نماید استفاده می‌شود و بازدیدکنندگان می توانند با سوار شدن بر روی این صندلی ها در محیط آزاد و بر روی درختان و رودخانه و در ارتفاع بسیار بالا حرکت نموده و از مناظر طبیعی لذت ببرند.

تصویری از تله سیژ در چالیدره مشهد

بانجی جامپینگ

پرش بانجی یا بانجی جامپینگ (به انگلیسی: Bungee Jumping) فعالیتی می‌باشد که در آن فرد خود را توسط محافظ و طناب فنردار از ارتفاعی بلند به پایین پرتاب می‌کند.

[aparat id="NV0X6"]

ترن کوهستان چالیدره

در مجموعه چالیدره «ترن کوهستان» گردشگران و مسافران تور مشهد را از پایین به بالای کوهستان می‌رساند.

دستگاه تله‌کابین، تله CH از ایتالیا خریداری شده است که تنها تله آبی و خاکی در کشور به شمار می‌رود و مساحت 230 متر را بدون پایه از روی آب رد می‌کند.

ترن کوهستان چالیدره مشهد

اسکله تفریحی

اسکله تفریحی چالیدره مشهد

تفریحات آبی چالیدره و دریاچه چالیدره مشهد

آب سد خاکی و رسی چالی دره از طریق رودخانه جاغرق تامین می شود و چشم اندازهای زیبای طبیعی و وجود این آب باعث آب و هوای مطلوب منطقه شده است. سد چالیدره بر روی یکی از سرشاخه فصلی حوضه آبریز گلستان قرارگرفته و حوضه های آبریز فرعی آن رودخانه هریرود و کشف رود است و نوع سر ریز این حوضه ها اوجی با جریان می باشد.

اراضی دریاچه چالیدره جزء منابع طبیعی به شمار آمده و هزینه های زیادی اخیرا توسط شهرداری طرقبه و سازمان گردشگری به منظور زیباسازی ارتفاعات اطراف سد شکل گرفته که با ساختن مجتمع توریستی و گردشی چالیدره در مشهد محقق به انجام این کار شدند.ایجاد قایقرانی با امکانات قایق های پدالی، سواری، کایت، ماهیگیری، در این مکان فراهم شده است.

نزدیک ترین شهر به این منطقه، شهر مقدس مشهد است. مجموعه تفریحی چالیدره مشهد برای استفاده عموم گردشگران آزاد می باشد و برای وسایل نقلیه مسافران و بازدیدکنندگان پارکینگی در نظر گرفته شده است.استفاده از فرصت های تفریحی جدید در این مکان فوق العاده برای بانوان و آقایان فراهم شده است تا عموم مردم بتوانند روزی دلچسب و به یادماندنی را سپری کنند.

 مساحت چالیدره طرقبه 160 هکتار می باشد که دارای موقعیت خاص و ایده آل است. 32 هزار اصله درخت در فضای سبز آن کاشته شده است.

رستوران ها

در این مجموعه آلاچیق‌های برای استراحت وجود دارد که شامل رستوران و کافی شاپ است.

تصویری از رستوران موجود در چالیدره مشهد

اقامت در چالیدره

در این مجموعه تفریحی ، اقامت گاه هایی برای اسکان گردشگران تعبیه شده است.

استفاده از آب دریاچه چالیدره

استقبال روز افزون بازدیدکنندگان و مسافران تور مشهد از جاذبه های زیبای این مجموعه زمینه را برای توسعه این منطقه فراهم نموده است. از آب دره چالیدره طرقبه به منظور آبیاری باغ های اطراف استفاده می شود. جهت استراحت گردشگران مکان های زیبای آلاچیق و رستوران ساخته شده و  هم چنین امکان تفریحی وسایل بازی برای کودکان، غواصی و کشتی شناور پذیرایی وجود دارد.
در شرق سد، تپه های ماهوری و مناطق مسکونی به چشم می خورد.

به شما مسافران تور مشهد و گردشگران عزیز،صرف یک قوری چای در ارتفاع کوه های مجتمع گردشگری چالیدره طرقبه با چشم اندازی زیبا و خیره کننده را توصیه می نماییم. 

چه زمانی  به این مجموعه برویم؟

هر روز و در همه‌ی ساعت‌ها، در شش ماه دوم به علت سرما یک سری از تفریحات مانند غواصی امکان پذیر نیست و بهترین زمان شش ماه اول سال است. از سی دقیقه تا تا 4 ساعت می‌توان در این مکان تفریح کرد.

چالیدره مشهد کجاست و چگونه به آنجا برویم؟

این مجتمع تفریحی از جمله دره های فرعی منطقه طرقبه محسوب میشود و 17 کیلومتری شهر مشهد واقع شده است.

با وسیله‌ی شخصی از سمت بلوار وکیل آباد و جاده‌ی طرقبه با گذشت حدود 10 کیلومتر در جاده تابلو‌های چالیدره قابل مشاهده است.

حمل و نقل عمومی: می‌توان با مترو تا اول طرقبه رفت و از آن جا با تاکسی تا این مجموعه رفت. همچنین می‌توان با تاکسی مستقیماً از مشهد به چالیدره رفت.

قیمت امکانات چالیدره مشهد و نحوه رزرو آن

شما میتوانید برای رزرو امکانات  از سایت تخفیفان استفاده کنید.

منبع 

بادساگروپ

 


  

پارک علمی پروفسور بازیما

اگر قصد سفر به شهر مقدس مشهد را دارید و در کنار زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) در پی تجربه ی جدید از بازی هستید،پارک علمی پروفسور بازیما میتواند بهترین گزینه برای شما باشد زیرا خاطره ای بی نظیر را در اولین پارک علمی تفریحی ایران و سومین پارک سفر به درون بدن انسان در دنیا را تجربه خواهید کرد.در ادامه با ما باشید.

 

مختصری از پارک علمی پروفسور بازیما

پارک علمی پروفسور بازیما اولین پارک علمی تفریحی ایران و سومین پارک سفر به درون بدن انسان در دنیا است که تجربه تفریحی جدیدی در بازی و بازدید برای خانواده ها است.این پارک در مساحتی حدود 2400 متر در طبقه چهارم مجتمع وصال واقع در منطقه گردشگری سپاد مشهد واقع شده است .با رزرو تور مشهد از این پارک علمی تجربه جدید داشته باشید.

در ورودی این پارک اسکلت یک نهنگ واقعی ایرانی قرار دارد که با تلاش متخصصان این پارک آماده سازی شده است. در این پارک انسان های اولیه، دایناسور ها و دیگر ساکنان کره خاکی را خواهیم دید. به ماشین زمان وارد شده ، از کنار انسان های اولیه و دایناسور ها عبور می کنیم و به درون غار و زیر دریایی اکتشافی خواهیم رفت.با دنیای عجیب جانوران اعماق آب ها تا بلندای آسمان آشنا شده و به دیدار اجداد چند میلیون ساله آنها می رویم.

پارک علمی پروفسور بازیما
همراه با پزشک پروفسور بازیما از داخل دهان یک انسان غول پیکر عبور کرده و سفری به درون اندام های بدن خواهیم داشت و در بخش بازی ها از بازی های علمی و هیجان انگیزی استفاده خواهیم کرد.

دهان انسان در پارک علمی پروفسور بازیما
در  پارک علمی پروفسور بازیما چه چیزی بدست می آوریم؟

  • جهان چه زمانی و چگونه به وجود آمد؟
  • زمینِ ما و منظومه شمسی چگونه به وجود آمده؟
  • حیات، کِی و چگونه روی زمین پدیدار شد؟
  • آب‌های زیرزمینی، آتش‌فشان‌ها و مواد اطرافِ ما از کجا به وجود آمدند؟
  • فسیل‌ها چه اسراری را برایمان آشکار می‌کنند؟
  • چرا دایناسورها ناپدید شدند؟
  • انسان‌ها چه زمانی به روی زمین پا گذاشتند و چطور فرمانروای زمین شدند؟
چه بازی هایی در این پارک میتوان یافت؟
  • شبیه ساز پرواز، لیزر ماز ،روبان صورتی(ویژه خانمها)،دربی سلامت و دیگر بازی های هیجان انگیز در پارک علمی پروفسور بازیما موجود است که در ادامه به توضیح آن میپردازیم.
  • شبیه ساز پرواز : در شبیه‌ساز پرواز آن همچون یک خلبان، پرواز روی شهر مقدس مشهد را تجربه نمود.
  • شبیه سازی پرواز در پارک علمی پروفسور بازیما
  • اتاق لیزر ماز: اوج خلاقیت و تمرکز در اتاق لیزر تجربه می شود در یک اتاق تاریک قدرت تمرکز و انعطاف پذیری بدن فرد سنجیده می شود نورهای نامنظم در این اتاق طوری قرار گرفته و باید طوری از این خطوط لیزر عبور کرد که بدن هیچ برخوردی با آنها نداشته باشد این بازی 4 مرحله دارد و هر مرحله 20 ثانیه زمان لازم دارد.
  • اتاق لیزر بازما پارک علمی پروفسور بازیما
  • دربی سلامتی: این بازی بر مبنای هر غذایی طراحی شده است. مسابقه ای بین 4 نفر می باشد که باید دونده ای را به کمک امتیازگیری از غذاهای سالم به خط پایان برساند مسابقه دهنده ها باید توپهای را به سمت غذاهای سالم راهنمایی کنند تا هر چقدر که می توانند به دونده انرژی بیشتری برسانند که دونده به سمت جلو حرکت کند.
  • روبان صورتی : دختر خانمها در فضای خصوصی اتاق روبان صورتی از طریق بازی و سرگرمی پاسخ تمام سوالات مربوط به دوران بلوغ (جسمانی و رفتاری) و یا سئوالات مربوط به جنس مونث را خواهند یافت.روبان صورتی پارک علمی پروفسور بازیما

چگونه به پارک علمی پروفسور بازیما برویم؟

  • خودرو سواری: انتهای بلوار خیام شمالی، منطقه گردشگری سپاد، مجتمع تجاری وصال
  • قطار شهری: بازدیدکنندگان محترم می‌توانند با استفاده از خط 1 قطارشهری مشهد به ایستگاه خیام آمده و از آنجا با تاکسی خطی به منطقه گردشگری سپاد عزیمت کنند.
  • اتوبوس: بازدیدکنندگان محترم با استفاده از خطوط اتوبوس‌رانی زیر می‌توانند به منطقه گردشگری سپاد مراجعه کنند.
  • خط21 (میدان شهدا، چ خواجه ربیع، چ‎عامل، ب‎کریمی-هدایت، انتهای ابوطالب-صدمتری، منطقه گردشگری سپاد)،
  • خط 210 (میدان بیت المقدس، خ.خسروی، چ.شهدا، چ.میدان بار، م.فردوسی، چ.خیام، ب.خیام شمالی، منطقه گردشگری سپاد)
  • خط 80 (خ.کوهسنگی، ملاصدرا، خ.احمدآباد، کلاهدوز، ابوطالب، هدایت، خیام شمالی، منطقه گردشگری سپاد)

قیمت بلیط پارک پروفسور بازیما

مسافران محترمی که قصد دیدن از این مجموعه را دارند میتوانند به صورت آنلاین از سایت بازیما بلیط را تهیه کنند.

منبع

takhfifan
bazima

راستی اگر قصد سفر به شهر مشهد را دارید،خواهشمندیم برای رزرو تور مشهد با ما در تماس باشید.


  

نکاتی در مورد سفر به شهر باکو

شاید شما هم قصد سفر به کشور آذربایجان و شهر باکو را داشته باشید.اگر برای اولین بار است که به این شهر زیبا سفر میکنید پیشنهاد میدهیم این مقاله را مطالعه کنید تا اطلاعات خوبی قبل سفر به باکو داشته باشید.ما در این مقاله سعی کرده ایم تا اطلاعات خوبی را در مورد شهر باکو و جنبه های گوناگون این شهر (گردشگری،تفریجی،مراکز خرید و ...) به شما ارائه کنیم .در ادامه با ما باشید.

کشور جمهوری آذربایجان (به ترکی آذربایجانی: Az?rbaycan Respublikas?) بزرگترین کشور منطقه قفقاز و در گذرگاه اروپا و آسیای جنوب غربی بوده و در کنار دریای خزر واقع شده است. کشورهای ایران در جنوب، ارمنستان و ترکیه در غرب، گرجستان در شمال غربی و روسیه در شمال کشور آذربایجان قرار دارند.شهر باکو، بزرگترین شهر و نیز پایتخت کشور جمهوری آذربایجان و بزرگترین شهر ساحلی دریای خزر می باشد. باکو شهر زیبا و مدرنی است که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، به سرعت در حال توسعه شهری و اقتصادی می باشد.

در شهر باکو برج های بلند و زیبا و همچنین خیابان ها و پارک های زیادی را خواهید دید که معماری آنها به سبک بناهای شهرهای اروپایی انجام شده است. بازی های المپیک اروپایی در ماه جون 2015 در شهر باکو برگزار گردید. واحد پول کشور جمهوری آذربایجان منات می باشد ککه حدود 2300 تومان است.در کل شهر باکو در مقایسه با شهر هایی همچون استانبول، تمیزتر و منظم تر و اروپایی تر به نظر می رسد. همچنین جاده ها و آسفالت های بین شهری نیز در کشور آذربایجان در مقایسه با مثلا کشور ترکیه، مناسب تر و از کیفیت بیشتری برخوردار می باشند.

سفر به باکو از مرز آستارا و بیله سوار

کشور جمهوری آذربایجان دو مرز زمینی با نام های آستارا و بیله سوار با ایران دارد. مرز آستارا در استان گیلان و مرز بیله سوار در استان اردبیل قرار دارد. هر دو مرز آستارا و بیله سوار، در آن طرف مرز (یعنی در کشور آذربایجان) نیز با همین نام شناخته می شوند.فاصله تهران تا مرز آستارا از طریق اتوبان تهران رشت، حدودا 500 کیلومتر و فاصله مرز آستارا تا شهر باکو نیز حدود 300 کیلومتر می باشد.فاصله تهران تا مرز بیله سوار از طریق اردبیل حدودا 760 کیلومتر می باشد. فاصله مرز بیله سوار تا شهر باکو نیز حدود 200 کیلومتر می باشد.

سفر زمینی به شهر باکو

در صورت سفر زمینی به باکو، یا می توان اتومبیل را کاپوتاژ کرد و با اتومبیل از مرز گذشت و یا آنکه می توان اتومبیل را در پارکینگ مرز پارک نموده و به صورت پیاده از مرز گذشته و در آن سوی مرز از کرایه های موجود برای سفر به شهر باکو استفاده کرد.قیمت کرایه ها از مرز بیله سوار تا باکو حدودا برای هر نفر 10 منات می باشد. اتومبیل های مختلفی هم که عمدتا بنز و لادا می باشند برای جابه جایی مسافر از مرز بیله سوار به باکو وجود دارند.عوارض خروج از کشور زمینی 25 هزار تومان می باشد. باجه های بانک ملی هم در مرز بیله سوار و هم در مرز آستارا جهت پرداخت عوارض خروج از کشور و شهرداری وجود دارند.

چگونه به صورت هوایی به باکو سفر کنیم؟

پروازهای منظمی توسط شرکت هواپیمایی آذربایجان (آزال) و دیگر شرکت ها (آتا،ماهان و ...) از تهران به باکو وجود دارد که شما میتوانید با از طریق تور باکو یا از طریق اخذ بلیت و ویزا به این شهر زیبا سفر کنید.

ادامه مطلب سفر به باکو


  




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ