سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
کل بازدید : 89782
کل یادداشتها ها : 162
خبر مایه


1 2 >

اگر قصد رزرو تور قشم را دارید و بدنبال هتلی سه ستاره و اقامت ارزان در مرکز جزیره زیبای قشم هستید،هتل بهشت قشم میتواند بهترین گزینه باشد.هتل بهشت قشم با نزدیک بودن به مراکز خرید قشم مناسب آن دسته از گردشگرانی اشت که به منظور خرید به جزیره زیبای قشم سفر می کنندما در این مطلب قصد داریم هتل بهشت قشم را مورد بررسی قرار دهیم .

 behesht-hotel-qeshm.jpg (600×450)

ادامه مطلب هتل بهشت قشم

 

 


  

اگر قصد سفر به مشهد و زیارت حرم امارضا(ع)را دارید،در سفر خود و در تور مشهد از تنها باغ وحش شهر مشهد که در منطقه وکیل آباد واقع شده است دیدن کنید.ما در این مطلب قصد داریم تا با ارائه تصاویر باغ وحش وکیل آباد مشهد به معرفی آن بپردازیم.

 vakil-abad-zoo-2.jpg (600×355)

 

ادامه مطلب باغ وحش وکیل آباد مشهد


  

اگر قصد سفر به جزیره زیبای قشم را دارید و بدنبال هتلی چهارستاره و نوساز هستید،هتل ارم قشم میتواند بهترین گزینه برای شما باشد.ما در این مطلب قصد داریم تا با ارائه تصاویر هتل ارم قشم به معرفی آن بپردازیم .

 eram-hotel-qeshm-4-1.jpg (700×471)

 

ادامه مطلب هتل ارم قشم


  

در شهر شیراز باغ های زیبا و معروفی وجود دارد که نظر هر گردشگری را به خود جلب میکند.ما در این مطلب قصد داریم تا به معرفی قدیمی ترین باغ شیراز که به باغ جهان نما معروف است بپردازیم .

 jahannama-garden-3.jpg (700×490)

ادامه مطلب باغ جهان نما شیراز

 

 


  

قلعه پرتغالیها در جزیره قشم

شاید برای شما هم جالب باشد که جزیره قشم دارای جاذبه های توریستی فراوانی است که نظر هر گردشگری را به خود جلب میکند.در این مطلب قصد داریم تا به معرفی یکی از این دیدنی ها که به قلعه پرتغالیها معروف است بپردازیم.

[aparat id="yuGiO"]


تاریخچه قلعه پرتغالیهای قشم

قلعه پرتغالیها در قشم در ضلع شمالی جزیره و در ساحل دریای خلیج فارس قرار دارد. این قلعه در سال 1507 میلادی به فرمان " آلفونسو آلبرکرک " دریانورد پرتغالی در جزیره قشم احداث شد.نمای دور از قلعه پرتغالیهای قشم

آلبوکرک، جزایر دهانه خلیج فارس را تصرف کرده و از این طریق بر راه بازرگانی دریایی بین هند و اروپا تسلط یافت، چیرگی پرتغالیها براین آبراه مهم دریایی 110 سال طول کشید. در این مدت آنها به ساختن دژها و استحکاماتی پرداختند که از آن جمله دژهای هرمز ، قشم و لارک است.نمایی دیگر از قلعه پرتغالیهای قشم

قلعه قشم با مساحتی بیش از 2 هزار متر مربع از سنگهای آهکی و گچی با ملاط ساروج محلی ساخته شده و طی یک قرن چندین بار استحکام بخشی یافته است. این دژ راست گوشه است.دیدن این قلعه زییبا در تور قشم خالی از لطف نیست.

معماری قلعه پرتغالیها در قشم

چهاربرج در چهارگوشه و بازوهایی بلند دارد که توپ و منجنیق ها برروی پهنای آن مستقر می شده اند.قلعه پرتغالیهای قشم کاربردی چون یک انبار بزرگ یا جای نگهداری مهمات و سلاح داشته که در مواقع اضطراری به دیگر دژها کمک می رسانده است.نمایی از دیوارهای قلعه پرتعالیهای قشم

این قلعه یک قلعه تدارکاتی بود که برای ارتباط با قلعه هرمز و رساندن تدارکات و خدمات به این قلعه مرکزی در قشم ساخته شده بود.سرانجام در سال 1623 میلادی این قلعه و دیگر پایگاهها در دهانه خلیج فارس را یکی از سرداران صفوی متصرف شد و ایرانیان تا امروز براین پرارزش ترین آبراهه دنیا چیره هستند.پیشنهاد میدهیم با رزرو تور ارزان قشم از این جاذبه بینظیر دیدن کنید.نمایی از داخل قلعه پرتغالیهای قشم

امیدواریم که مطلب فوق برای سفر شما مفید واقع شود.

 


  




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ