سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 30
بازدید دیروز : 2
کل بازدید : 89904
کل یادداشتها ها : 162
خبر مایه


< 1 2 3 >

شاید شما هم قصد سفر به کشور کانادا را داشته باشید ودر پی اخذ ویزای کانادا باشید.آیا مسیر گرفتن ویزای کانادا را میدانید؟آیا دوست ندارید که یک راهنمای با تجربه و کار بلد در کنار شما باشد؟همکاران ما در واحد فروش به شما کمک میکنند تا ویزای تضمینی و توریستی کانادا،ویزای 5 ساله کانادا،ویزای تحصیلی کانادا،ویزای کار کانادا،ویزای مولتی کانادا و  … را به راحتی اخذ کنید.در ادامه با ما باشید.

 

Visa-approved.jpg (800×400)

ادامه مطلب ویزای کانادا


  

دلیجان، معروف به سوئیس کوچک ارمنستان یکی از دیدنی های ارمنستان است که علاقه مندان عزیز می توانند در کنار دیگر جاذبه های ارمنستان نظیر جرموک ارمنستان،بازار ایروان،گیومری ارمنستان،دریاچه سوان و شهر ایروان ارمنستان از آن بازدید کنند.


جغرافیا دلیجان ارمنستان

دیلیجان (به ارمنی: ???????) یک شهر در شمال ارمنستان است که در استان تاووش واقع شده‌است.شهر دلیجان که به سوئیس کوچک ارمنستان مشهور است، شهری است احاطه شده با کوه و جنگل با ساختمان های قدیمی و زیبا، آسمانی آبی و هوایی سرشار از اکسیژن.

نمای دلیجان ارمنستان

دلیجان ارمنستان از گردنه سوان با جنگل شروع می شود و چشمه های آب طبیعی از دل کوه ها جاری شده است.شهری با ساختمان های قدیمی که با مناظر زیبای جنگل و کوه احاطه شده است. سردترین و گواراترین نوشیدنی جهان را در روستای سیمنوکا در کنار چشمه آب خواهید نوشید.از مجری تور ارمنستان بخواهید شما را با این منطقه بکر آشنا کنید.


منظره ی دلیجان ارمنستان

در تور زمینی ارمنستان هنگام رانندگی به سمت دلیجان دو نوبت توقف کنید و در جنگل های وحشی، آلو و سیب ترش،تمشک و گلابی وحشی بخورید. به طور کلی مسیر امنی در پیش رو دارید و اتومبیلهای کمی در طول مسیر خواهید دید.هوای پاک، منظره های بکر و زیبا، مردمی با اخلاق دوستانه و طبیعت مثال زدنی، دیلیجان را به منطقه ای بی نظیر برای تعطیلات مبدل کرده است.

رانندگی دلیجان ارمنستان

پوشش گیاهی و جانوری دلیجان :

درختان بومی شامل بلوط ، زبان گنجشک و نارون هستند. درختان کاجی را که در سال های اخیر کاشته شده اند نیز در جنگل قابل مشاهده هستند.در جنگل چشمه های آب معدنی متعددی وجود دارند که به جز روزهای بارانی که گل آلود می شوند قابل شرب هستند.

حیات وحش جنگل شامل خرس، گرگ، روباه، خرگوش، پرندگان مختلف ، جوجه تیغی، جانوران پستاندار شبیه راسو و دیگر حیوانات می باشد. اگر به زیست شناسی علاقمندید حیوانات جالب و نمونه های گیاهی جالبی در این جنگل پیدا می کنید.

حیاط وحش دلیجان ارمنستان

جاذبه های توریستی دلیجان ارمنستان

جاذبه های توریستی اکثرا در مرکز شهر واقعند، کوچه های قدیمی در نزدیکی خیابان Myasnikyan قرار دارندساختمان های تاریخی و موزه مردم شناسی ، کتابخانه Davtian Serik و موزه Sharambeyan در خیابان Gagik Datvian هستند.دیدن این منطقه بکر در تور ارمنستان خالی از لطف نیست.

جاذبه های توریستی دلیجان ارمنستان

دریاچه پارزلیچ دلیجان 

دریاچه پارزلیچ یا پارز دریاچه ای است کوچک اما با یک دنیا زیبایی. این دریاچه در پارک ملی دلیجان قرار دارد و با درختان جنگل محصور شده است.در کنار دریاچه امکاناتی فراهم شده تا بازدید کنندگان علاوه بر گشت زنی و لذت از طبیعت زیبای منطقه، لحظاتی مفرح و شادی را تجربه کنند. امکانات دریاچه شامل اسب‌سواری، موتور چهارچرخ کوهستان، دوچرخه‌سواری، ماهی‌گیری، تیراندازی و غیره می باشد.

دریاچه پارززلیچ دلیجان ارمنستان

منبع

https://badsagroup.com/delijan-armenia/


  

دره چاهکوه یا تنگه چاهکوه قشم

دره یا تنگه چاهکوه یکی از عجایب جزیره قشم است که سالانه پذیرای تعداد زیادی از گردشگران به سمت خود می باشد.ما در این مطلب قصد داریم تا با ارائه عکس و فیلم دره و تنگه چاهکوه قشم راهنمای شما برای سفر به این منطقه بکر باشیم.

[aparat id="BjSny"]


موقعیت تنگه چاهکوه قشم

دره چاهکوه در بخش شهاب از توابع شهرستان قشم و از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است. این دره در 100 کیلومتری شهر قشم و در کنار روستای چاهوی شرقی قرار داردکه شما میتوانید در تور قشم از آن دیدن کنید.

دره چاهکوه قشم

چاهکوه چیست؟

چاهکوه دره‌ای است با احجام و تندیس‌های بی نظیر و پوشیده از صدها حفره و کاسه و طاقچه بر بدنه عمومی آن با جوی‌های سنگی و چاه های آب که از یورش باد،بارش بارانهای تند و تابش آفتاب داغ پدید آمده‌است.پیشنهاد میدهیم با رزرو تور ارزان قشم از  این منطقه بینظیر دیدن کنید.

نمایی از تنگه چاهکوه قشم

 

خلاصه اطلاعات مورد نیاز برای سفر به این منطقه
 موقعیت استان هرمزگان - جزیره قشم
 مختصات GPS

منطقه وسیعی است. مختصات یک نقطه:

26-41-20N

55-32-12E

 طول مسیر ضروری پیاده روی حدود 1 کیلومتر
 طول مسیر ضروری خاکی  حدود 2 کیلومتر
 طول زمان مناسب مسافرت (از تهران) زمینی 4 روز
 بهترین زمان بازدید مهر تا فروردین
 محدودیت ساعات بازدید ندارد اما شبانه توصیه نمی شود
درجه سختی آسان
 تجهیزات ضروری مورد نیاز -
 مجوزهای قانونی مورد نیاز جهت بازدید -
 خطرات کلی -
 حیوانات وحشی خطرناک در منطقه -
 خطر گم شدن -
 دسترسی به سرویس موبایل داخل چاهکوه دسترسی ندارد
 نزدیک ترین هتل قشم، بندرعباس
 نزدیک ترین روستا چاهکوه
 نزدیک ترین مغازه چاهکوه
 نزدیک ترین پمپ بنزین داخل جزیره 
 نزدیک ترین فرودگاه قشم، بندرعباس
 نزدیک ترین ایستگاه راه آهن بندرعباس
امکانات رفاهی در نزدیکی چاهکوه هیچ امکاناتی وجود ندارد

امیدواریم مطلب فوق برای سفر شما مفید واقع شود.

منبع

Anobanini

 


  

موزه فرش باکو

آیا علاقه مند به موزه هستید؟آیا تمایل به تماشای مجموعه فرش‌ها و قالیچه‌های در موزه فرش باکو را دارید؟ما با انتشار این مطلب دانسته های شما را برای سفر به موزه فرش باکو افزایش خواهیم داد.


موزه فرش باکو محل نمایش بزرگترین مجموعه فرش‌ها و قالیچه‌های آذربایجانی با طرح‌ها، رنگ‌ها و جنس‌های گوناگون است. این موزه به نام لطیف کریموف، طراح معروف فرش، نام‌گذاری شد. به طور کلی مجموعه این موزه شامل 10000 نمونه اثر فلزی و سرامیکی متعلق به قرن 14، جواهراتی از عصر برنز، فرش‌ها و قالی‌هایی از قرن 17 تا 20، لباس‌های ملی و طرح‌های گلدوزی سنتی و آثار هنری مدرن؛ می‌باشد.

موزه فرش باکو

تنوع فرش درموزه فرش باکو

انواع گوناگونی از فرش‌ها و قالی‌های مدرن و باستانی از سراسر آذربایجان و دیگر کشورها جمع‌آوری شده و برای نمایش در موزه فرش، بر اساس طرح و گونه دسته‌بندی شده‌اند. نمایشگاه‌ها بر اساس مکان بافت فرش‌ها و نوع بافت‌شان(منگوله‌دار، نقش برجسته، مسطح) سازماندهی شده‌اند. برخی از این فرش‌ها متعلق به قسمت‌ها و روستاهایی هستند که جنوب آذربایجان و در ایران قرار دارند یا جزو خاک گرجستان یا ارمنستان هستند.بیش از 6000 فرشِ این موزه حدود 1300 عدد دائماً در معرض دید هستند.پیشنهاد میدهیم با رزرو تور ارزان باکو  از ایم مجموعه دیدن کنید.

موزه فرش باکو

اثر فرش تبریز در موزه فرش باکو

یکی از قدیمی‌ترین فرش‌های موزه فرش باکو، قطعه‌ای متعلق به قرن 17 از مدرسه فرش تبریز است. مدرسه فرش تبریز در سال 1310 ه.ق تاسیس شد. نقش قالی‌های تبریزی معمولاً صحنه شکار، گل و شاخسارهای رنگی یا تصویر شعرا و ادیبانی چون نظامی و عمر خیام است. یکی دیگر از فرش‌های موزه در واقع قدیمی‌ترین فرشی است که از تبریز به باکو آورده شده، به نام شاه عباس نام‌گذاری شده است.

موزه فرش باکو

تاریخچه موزه فرش باکو

در سال 1967 این موزه در محل مسجد جامع باکو، واقع در ایچری، تاسیس شد. این مسجد کهن در قرن 15 ساخته و سپس در قرن 19 بازسازی شد. پس از سقوط اتحادیه جماهیر شوروی در سال 1992، موزه فرش به ساختمان موزه لنین انتقال داده شد.

موزه فرش باکو

در سال 1992 زمانی که شوشا، مرکز فرهنگی کاراباخ تحت محاصره ارمنستان درآمد، مدیر موزه سابق شوشا که نگران آسیب دیدن یا از بین رفتن فرش‌های ارزشمند و کمیاب این موزه بود، با تلاش‌های فراوان 600 فرش را توسط ماشین‌های ارتش به خارج از شهر فرستاد. امروزه این فرش‌ها را می‌توان در موزه فرش باکو، در گالری فرهنگ سوخته “Burnt Culture”، مشاهده کرد.دیدن این مجموعه در تور باکو خالی از لطف نیست.
منبع 
aysanparvaz


  

باغ وحش وکیل آباد مشهد

اگر قصد سفر به مشهد و زیارت حرم امارضا(ع)را دارید،در سفر خود و در تور مشهد از تنها باغ وحش شهر مشهد که در منطقه وکیل آباد واقع شده است دیدن کنید.ما در این مطلب قصد داریم تا با ارائه تصاویر باغ وحش وکیل آباد مشهد به معرفی آن بپردازیم.


تاریخچه باغ وحش وکیل آباد مشهد

باغ وحش وکیل آباد مشهد ،اولین باغ وحش شهر مشهد در سال1339شمسی در محدوده منطقه خواجه‌ربیع فعلی تاسیس شد. با ایجاد شرکت باغ‌وحش وکیل‌آباد مشهد در سال1359شمسی،مشهد شاهد ایجاد دوباره باغ‌وحش در ورودی پارک جنگلی وکیل‌آباد در زمینی به وسعت چهار هکتار بود.این مکان بزرگترین باغ‌وحش ایران است و بیشترین حیوانات و گونه‌های جانوری را دارد.

گونه های مختلف در باغ وحش وکیل آباد مشهد

باغ وحش وکیل آباد دارای حیوانات گوشتخوار و علف خوار، آبزی،خزنده و پرندگانمختلف می باشد. از جمله گونه های موجود در باغ وحش وکیل آباد می‌توان به شیر،ببر،خرس،خوک،گراز، گربه وحشی، انواع پرندگان، چهار نوع گوزن، شامپانزه و... اشاره کرد.


گونه های مختلف در باغ وحش وکیل آباد مشهدگفتنی است که در این باغ وحش برخی حیوانات در حال انقراض و برخی حیوانات بسیار کمیاب همچون ببشیر (گونه‌ای جدید حاصل جفت‌گیری ببر نر و شیر ماده) نیز یافت می‌شوند.

ببشیر در باغ وحش وکیل آباد مشهدببر بنگال، ببر اندونزی، تیزشاخ سفید، قوچ و میش آئوراد، تمساح، لاما (شبیه شتر)، پلنگ آفریقا، سیاه‌گوش از جمله حیواناتی هستند که منحصراً در این مجموعه نگهداری می‌شوند.

گونه های مختلف در باغ وکیل آباد مشهدطبق آمار مجموعه باغ وحش مشهد 125 گونه جانوری شامل 49 گونه پرندگان، 61 گونه پستانداران و جوندگان، 5 گونه خزندگان و 10 گونه آبزیان وجود دارند که جمعاً تعداد آنها به 812 عدد می‌رسد. تکثیر گونه‌های درحال انقراض نیز یکی دیگر از فعالیت‌های مهم در باغ وحش وکیل آباد مشهد محسوب می‌شود که شما میتوانید با رزرو تور ارزان مشهد از آن دیدن کنید.

گونه های مختلف در باغ وکیل آباد مشهد

آدرس باغ وحش وکیل آباد مشهد

مشهد، انتهای بلوار وکیل آباد

قیمت و ساعت کار باغ وحش وکیل آباد مشهد

خواهشمندیم برای مطلع شدن از قیمت و ساعت پذیش باغ وحش وکیل آباد با همکاران ما در واحد فروش در تماس باشید.

امیدواریم که مطلب فوق برای سفر شما مفید واقع شود.

منبع

بادساگروپ

 


  




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ